Återbetalningspolicy

Returer

OBS! Under FEB från och med 11:e kan vi tyvärr inte avboka order som hade beställt för alla hjärtans dag då alla order ska behandlas senast 11:e och bokas transport. Avbokning efter 11:e kan tyvärr ej göras. 

Om ett paket skulle komma i retur till butiken p g a felaktiga uppgifter från beställaren så behöver beställaren erlägga en ny budavgift för att blommorna ska levereras igen. 

Om beställaren inte vill erlägga en ny budavgift får mottagaren möjligheten att komma in till butiken och själv hämta blommorna. Det går då inte att makulera en beställning eftersom budavgiften är förbrukad och blommorna hanterade.

Returer som orsakas av oss kan makuleras och återbetalas om beställaren inte vill ha ut blommorna på nytt. Väljer beställaren att skicka ut blommorna på nytt så erläggs ingen leveransavgift utan detta står vi för.

Oförutsedda händelser som skapar leveransförseningar, orsakade av stopp i trafiken på grund av bl a snökaos, vägarbeten, trafikolyckor, avstängda vägar p g a idrottsevent och övriga event, ersättes ej.

Ett års garanti

Ett års garanti gäller inte skadade rosor på grund av att evighetsrosor är äkta och kan skadas om dom inte sköts på ett bra sätt


Ångerrätt och reklamation

Under hög tider det går tyvärr inte avboka en beställning för att alla beställningar görs och packas direkt efter order har kommit in.

OBS! Det går tyvärr inte att avboka ett köp som har en kampanj med.

Reklamation för trasiga blommor under transport behöver en reklamation inom en timme efter leveranspunkten. Ingen reklamation godkänds efter en timme.

Vi behöver få in en reklamation inom 48 timmar efter levererad produkt. Gäller ärendet en levererad produkt behöver vi även en bifogad bild så vi kan hantera ärendet med den utförande transport personal. 

Om en produkt saknas i leveransen så skickar vi antingen ut produkten så snart detta upptäcks eller återbetalar beställaren denna produkt.

Om ordern ska makuleras kommer hela betalningen återbetalas inklusive frakten. Återbetalning är åter hos beställaren inom 1-5 bankdagar. Har vi hanterat ordern och börjat binda blommorna kan vi bara stoppa och återbetala leverans avgiften på ordern.

Om mottagarens blommor skulle vara skadade, trasiga eller vissna skickar butiken ut nya produkter. Därför måste mottagaren reklamera dessa blommor hos oss inom en timme.

Du kan när som helst avbryta din order, så länge ordern inte har blivit hanterad och utskickad. För att en order ska kunna makuleras, måste vi få ett godkännande från vår florist att den inte har blivit hanterad. Beställningar med höga ordervärden som görs långt i förväg, behöver oftast planering av inköp för färska varor, och om det skulle vara så att vi redan gjort inköp för denna order så kan den inte makuleras.

Det går inte att ångra köpet för en redan utskickad vara, om inte varan skulle vara trasig eller helt avvika från den beställda produkten. Lokala avvikelser kan förekomma då alla produkter skapas för hand och man ibland måste ersätta blommorna med liknande.

När bestäms att en trasig eller skadat box ska skickas i retur till oss då måste boxen packas väl (Den ska inte röras under transport annars skadar blommorna) och skickas till oss. Är du osäker på hur ska du packa då måste du kontakta oss för att få hjälp och intsruktion till det. Om vi får en trasig box i retur då beställaren är skyldig att betala värdet av boxen (I det här fallet får kunden en ny faktura från oss).

Vid köp av varor som är inte färska varor på Webbplatsen gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela detta inom 14 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen). 

OBS! Ångerrätten gäller ej för blommor och uppackades blomboxar. 

Ångerrätten gäller för följande typer av varor: (Alla varor som är inte färska)

 .Nalle

 .Choklad

 .Ballonger

 .Vas